510 510 981Panel klienta

Co zrobić, gdy zepsuje się auto z wypożyczalni?

W tym artykule:

 

 

Samochody w wypożyczalniach regularnie serwisowane są w u profesjonalnych mechaników, dlatego psują się bardzo rzadko. Najczęściej ich usterki wynikają z działania osób trzecich, sił natury, bądź… aktywności dzikich zwierząt. Przeczytaj, co zrobić, gdy zepsuje się auto z wypożyczalni? Jak każda awaria, także usterka wynajętego pojazdu, jest stresującym przeżyciem. Tym bardziej warto w takich momentach postępować właściwie, aby przypadkiem nie pogorszyć sytuacji. Należy pamiętać, że Najemca nie jest właścicielem pojazdu i nie jest uprawniony do podejmowania decyzji związanych z naprawami.

 

Awaria samochodu z wypożyczalni – jak postępować?

Jeśli zepsuje się auto z wypożyczalni, należy przede wszystkim powiadomić o tym operatora infolinii Car For You (tel. 510 510 981). Podczas rozmowy konsultant będzie chciał uzyskać jak najwięcej informacji o usterce, aby zaproponować najrozsądniejszą opcję przeprowadzenia naprawy. Dlatego poświęćmy kilka chwil na obejrzenie np. komory silnika wynajętego pojazdu lub innych elementów pojazdu, które mogły ulec uszkodzeniu. Jeżeli nie posiadamy nawet minimalnej wiedzy o budowie auta, oddajmy słuchawkę kierowcy z większym doświadczeniem. Zdarzało się na przykład, że źródłem kłopotów z uruchomieniem silnika były poluzowane zaciski na akumulatorze pojazdu. W takiej sytuacji operator polecił Najemcy dokręcenie śrub, dzięki czemu awarię udało się usunąć w ciągu dwóch minut.

 

Pamiętajmy że nie chodzi w tym przypadku o przerzucanie kosztów napraw wynajętego pojazdu na Najemcę, lecz o zapewnienie mu mobilności. Jest sprawą oczywistą i bezsporną, że poza bieżącą obsługą auta operator infolinii nie może żądać od Najemcy wykonywania żadnych innych czynności. Jeśli w rozmowie telefonicznej nie uda się ustalić przyczyn usterki lub awaria nie będzie mogła być usunięta w sposób szybki i prosty, operator zleci odbiór uszkodzonego pojazdu przez specjalistyczny transport.

 

Czy można oddać wynajęte auto do mechanika?

Najgorszym z możliwych rozwiązań, jest oddanie auta z wypożyczalni do mechanika bez konsultacji z operatorem infolinii wypożyczalni. Narażamy się wówczas na umowne kary, których wysokość zawarta jest w załączniku do Ogólnych warunków umowy. Dzieje się tak dlatego, że wszystkimi autami Car For You zajmuje się sieć warsztatów samochodowych. W ramach umowy firma ta gwarantuje bezawaryjność serwisowanych pojazdów. Jeśli są one naprawiane przez innych mechaników, gwarancja przestaje obowiązywać, a to obniża wartość auta.

 

Jeszcze gorzej sprawa wygląda, gdy przeprowadzimy własnoręczną, czyli amatorską, naprawę pojazdu. Nie wolno również holować aut z wypożyczalni. W takich przypadkach Najemca może się liczyć z otrzymaniem kary za umyślne uszkodzenie auta, co skutkuje pociągnięciem do odpowiedzialności finansowej zgodnie z Regulaminem wypożyczalni samochodów.

 

Kiedy otrzymam samochód zastępczy?

Wiemy już, że w przypadku awarii wynajętego auta, pierwszym krokiem powinien być kontakt z infolinią (tel. 510 510 981). Jej operator poinformuje Najemcę o dalszych krokach. Jeżeli usunięcie usterki będzie wymagało przewiezienia pojazdu do warsztatu, a szacunkowy czas naprawy przekroczy dobę, klient otrzyma do dyspozycji auto zastępcze tak szybko, jak będzie to możliwe. Za okres oczekiwania na pojazd zastępczy Najemca nie płaci nic. Jeżeli z jakichkolwiek przyczyn auto zastępcze będzie oferowało niższy standard, niż samochód wynajęty, różnica wynikająca z tego faktu zostanie zwrócona Najemcy w podczas końcowego rozliczenia z wypożyczalnią.

 

 

Nasze oddziały

Car For you © 2019 - 2020. All rights reserved. Projekt i wykonanie: RentCarSoft